LoHabourn.blogg.se

Hemmadag.

Publicerad 2018-07-25 00:59:11 i Allmänt,

Trots att sol och bad lockar i denna värme så bestämde jag mig för att bara vara hemma idag. Vi har badat väldigt mycket de senaste två veckorna och det är underbart. MEN jag blir så slut av att vara i solen hela dagarna, att jag inte orkar göra andra saker när jag kommer hem, så idag blev en hemmadag. Jag städade lite, låg och läste i soffan på balkongen och började med min skoluppgift som jag har nu under sommarlovet. Vi ska designa (skissa, ej sy) en kollektion bestående av åtta jackor. I uppgiften ingår åtta plaggskisser, ett inspirationskollage, tygprover, målgruppsbeskrivning, en modeteckning och arbetsreflektion. Det var väldigt härligt att komma igång och inte skjuta upp det till sista minuten som jag har en tendens att göra. Kvällen avslutade jag med att baka en kaka och kolla på "Once upon a time" med G. Älskar såna här dagar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela