LoHabourn.blogg.se

En ledig dag.

Publicerad 2017-05-25 18:12:40 i Allmänt,

Eftersom det är kristi himmelsfärd är jag ledig från jobbet idag. En av fördelarna när man jobbar vanligt 9-5 jobb är ju att man faktiskt får vara ledig dem röda dagarna. Så idag blev det sovmorgon och sen en promenad med Gunde till liljeholmen. På vägen passade vi på att fota lite.
Det var så kul! Både att fota och att fotas. Ska defenitivt försöka göra det mer. Och det var sådär alldeles perfekt väder. Lite sol och inte för varmt så man svettas, men inte för kallt så man behövde jacka. PERFEKT!
 
I Liljeholmen köpte jag ett par leggins på Lindex och ett par jeans och en skjorta från Stadsmissionen. Jeansen var alldeles för stora men ska sy om dem tänkte jag. Det får bli helgen projekt. 
 
På söndag är det ju morsdag, men eftersom att min mamma bor i bohuslän så kommer vi inte kunna ses:( Så tråkigt för jag saknar henne så mycket just nu. Men åker dit 29 juni på semester så får hålla mig till dess. Men jag ska i alla fall skicka ett kort till henne. Sen gjorde jag en liten extra grej på skoj som jag ska lägga i kuvertet. Jag ritade av min hand på dubbla papper och klippte ut och dekorerade:
Sen vek jah en annan bit papper som ett dragspel och skrev på. Sen tejpade jag fast det vikta pappret på insidan av händerna, så när man "öppnar" det så blev det såhär:
Ja, det är cheesy, men jag tror mamma kommer att gilla det. (Eller iaf skratta lite åt det) 
 
Nu ska jag gå och laga middag och sen ska nog jag och Gunde kolla på "Gotham". Om jag lyckas väcka honom vill säga, han däckade på soffan efter Lilje. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela