LoHabourn.blogg.se

Sista dagen på semestern..

Publicerad 2015-07-26 22:13:27 i Allmänt, Lägenheten,

Idag är det sista dagen på semestern. Den har varit lugn och skön. Varit hemma hela dagen och fixat med lite olika saker, försökt passa på nu när man inte kommer vara hemma så mycket mer. Jag har bestämt mig för att ha inflyttningsfika för mina närmaste vänner den 15 Augusti och har planerat lite drinkar och snacks, och skickat inbjudningskort.
 
Sen tog jag ork till mig och sprayade klart våra stolar som vi började måla om förra veckan. Varit svårt att måla ute när vädret bjudit på regn och åter regn :( Men nu blev det äntligen klart! 
 
Jättenöjd med resultatet! Ska visa före och efterbilder sen. På bilden ser ni även Cecilia, eler Cillan som jag alltid kallar henne och hennes trappa till balkongen som Gunnar (min kille) och hans bror snickrat ihop. Vi hade sån himla tur med lägenheten, att balkongen var på perfekt höjd för en katt trapp. Cillan är och har alltid varit utekatt så det hade kännts så illa att behöva hålla henne inne. 
 
Efter målningen fixade vi till lite på balkongen och planterade om i balkonglådorna. Gunnar gjorde hål i botten på dem, då de var heltäckande från början, och vi vill att vattnet ska kunna rinna ut så inte plantorna blir övervattnade.
 
Nu på kvällskvisten har jag duschat och skrubbat kroppen. Brukar skrubba med någon egengjord skrubb men idag körde jag på skrubbhandskar och min härliga ekologiska duschtvål från Dr Organic. Jag har faktiskt blivit rekommenderad av en dermatolog att skrubbhandskar är det bästa att skrubba kroppen med och man blir verkligen len. Ska smörja in mig med min homemade body butter sen så är huden kirrad. I skrivande stund sitter jag med en asiktsmask av bentonitlera, vilket verkligen är att rekommendera, och tittar på "vänner" med Gunnar och njuter av den sista kvällen tillsammans på ledigheten.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela