LoHabourn.blogg.se

Små grupper av jul.

Publicerad 2015-12-09 15:14:00 i Allmänt,

Något som är nytt för mig i år är att göra julgrupper. Har alltid älskat bilderna på natur och blommarrangemang i jultidningarna som jag läser så nu ville jag testa lite själv. Försökte hålla det ganska enkelt med hyacinter, mossa och ljus. Dock är ljusen närmast mossan led-ljus pga brandrisken. Är alltid lite extra nojig för brand såhär i juletider så jag är extremt nogrann med sånt som kan vara en brandrisk. Extra viktigt tycker jag att det är när man bor i lägenhet då man faktiskt kan utsätta andra grannar för fara och inte bara sig själv (vilket man såklart inte heller ska göra).
 
Tomten är från min mormor och den har tidigare varit hos min mamma så det känns väldigt fint att få ha den hemma hos mig.
De här blommorna fick jag av G för TRE veckor sen. De har verkligen hållt sig fina helt sjukt länge!
Hyacinterna är lite på nedgång men doftar fortfarande gott.
Centerpiecen på middagsbordet.
Loppisfyndet i mässing blev fint med julstjärnor.
En liten ljusbricka som verkligen luktar jul...underbart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela