LoHabourn.blogg.se

Decembermiddag.

Publicerad 2015-12-03 17:00:00 i Allmänt, DIY, Jul,

Igår hade jag och G fyra vänner över på middag. Det blev en riktigt härlig kväll med heta diskussioner och många skratt. 
Jag har bestämt mig för att inte köpa så mycket julklappar i år, men Marta och My är några av mina bästa vänner så jag ville ändå ge dem något, så jag gjorde två små DIY-presenter istället. Till My blev det en korsordsbok och till Marta en ingerfärs kroppsskrubb. 
När gästerna kom fick de smaka lite på kryddkanderade nötter och pepparkakor med ädelostkräm, vilket var tur då det tog sin lilla tid innan maten var klar :/
Jag höll på hela dagen och förberedde mat och dukning osv. Jag älskar verkligen sånt. Till förätt blev det en ost och äppeltoast. Huvudrätt var den klassiska husmansrätten köttbullar med potatismos, brunsås och rårörda lingon. Desserten var en mintchokladpudding med en liten snöflinga av kristyr. Gästerna åt upp allt och verkade nöjda med maten vilket var skönt, för jag var lite nervös innan. På dukningen låg paketen till gästerna som bordsplacering. Dock var det inte bara gästerna som fick julklapp utan även jag och G. En oväntat och mycket uppskattad överraskning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela