LoHabourn.blogg.se

Recept på cookie dough-glass

Publicerad 2015-08-06 17:13:45 i Baka, Ekologiskt,

Jag blev så otroligt sötsugen och hade inget gott hemma. Hittade vispgrädde i kyen och tänkte att det kan man väl säkert göra nåt på. Jag har alltid älskat cookie dough-glass och började därför mixtra lite för att skapa detta. 
 
Det här använde jag:
Mördeg
ca 2,5 dl grädde
1 msk florsocker
ca 1 tsk vaniljpulver
 
Vispa grädden ganska hårt, blanda i vaniljpulvet och florsocker och vispa lite till.
Gör en mördeg. Jag googlade upp ett recept
 
200g smör
1 tsk vaniljsocker
1 dl strösocker
4,5 dl vetemjöl
 
Blanda allt till en deg. Jag använde dock bara 4 dl mjöl och hade i 2 msk kakao. Rulla små 
bollar av degen och vänd ner i grädden. Häll i en bytta och låt stelna i kylen ca 1 timme.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela