LoHabourn.blogg.se

Syrliga snöbollar.

Publicerad 2015-11-24 07:00:00 i Allmänt, Baka, DIY, Jul, Recept,

I år har jag bestämt mig för att prova att göra massa nytt julgodis, så nu har jag hållt på och letat recept överallt och idag provade jag det första. Blev väldigt gott, och var superenkelt att göra.
 
200 g vit choklad
2,5 dl kokosflingor
1 tsk vaniljsocker
1 lime
 
Smält chokladen i vattenbad eller micro. Rör ner kokosflingorna, vaniljsockret och juicen från en lime. Om smeten är väldigt kladdig kan du ställa den i kylen en stund, annars forma till små bollar. Jag rullade mina i några kokosflingor för utseendets skull, men det är inget måste. Klart!
 
Hur enkelt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela