LoHabourn.blogg.se

Badrum check!

Publicerad 2015-07-25 23:26:07 i Allmänt, Lägenheten, inredning,

Nu har badrummet blivit klart! Finally! Det är så skönt att ha ett rum som är helt färdigt, utan en massa kartonger, kläder, lösa saker och omonterade möbler överallt. Iom att golvet är grått tänkte vi att en gråskala skulle vara fint. Vi hittade två väldigt praktiska möbler på IKEA som vi ville ha, dock var de träfärgade. Men då kom jag på det fantasiska med sprayfärg! Det blir en snygg jämn färg som torkar mycket snabbare än vanlig möbelfärg, så vi köpte möblerna och körde på montana golds färg wall (ljusgrå). 
Och såhär blev det:
 
Sen köpte vi lite småinredningsgrejer. Som ett duschdraperi som jag tejpade fast runt det fula stänkskyddet som vi inte får ta bort :( Det blev helt okej, men skulle behöva köpa en bredare eltejp tror jag så att det sitter bättre. Det som är bra med eltejpen är att den inte släpper i vatten, så en bredare variant borde funka.
 
 
Den lurviga mattan kommer från rusta och kostade bara 29 kr! Så skön och mysig.
 
All in all, väldigt nöjd!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela