LoHabourn.blogg.se

Vinterdessert.

Publicerad 2015-12-04 16:56:41 i Allmänt, Baka,

Mintchokladpudding med snöflinga
 
Du behöver:
1 förp. chokladpudding
1 chokladkaka med mintsmak
1,5 dl florsocker
1 msk äggvita
Strösocker
Vispgrädde
 
1. Häll ut ströcker i en långpanna.
2. Sikta florsockret i en bunke och blanda i äggvitan.
3. Spritsa ut kristyren i mönster av en snöflinga på strösockret. Häll lite strösocker över och låt torka.
4. Blanda chokladpuddingen enligt anvisningar på paketet.
5 Hacka mintchokladen i medelstora bitar och häll i puddingen. (Hur mycket choklad beror på hur många portioner du ska göra. Jag gjorde 6 potioner och till den använde jag en hel kaka)
6. Kyl tills den stelnat och servera med snöflingan, vispad grädde och lite hackad choklad på toppen.
 
Jag gjorde denna dessert på middagen häromdagen och den var väldigt uppskattad :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela