LoHabourn.blogg.se

DIY Shavingcream

Publicerad 2015-08-07 09:00:00 i DIY, Hudvård,

 
Det du behöver för att göra din egen rakkräm/gel är shampoo (jag valde dr Organics kokosshampo för det är ekologiskt och väldigt bra), balsam (samma där, dr Organics), kokosolja och valfri hudlotion. Nutellan på bilden är ju lite missvisande men eftersom jag bara gör egen hudlotion så räcker de snygga burkarna inte alltid till så får man ibland ta gamla nutellaburkar till hjälp :)
 
Blanda 1 dl shampoo, 1 dl balsam, 4-5 msk hudlotion och 4-5 msk kokosolja i en skål och vispa lätt med handvisp så att det inte blir några klumpar. Häll sedan över blandningen i en burk eller, att föredra, en tvålpump. Sen har du en rakkräm redo att användas, så dags att raka benen!
 
Det bästa med den här är att eftersom den innehåller kokosolja är du redan mjuk och len om benen när du duschat klart och för mig som är en riktig torris är detta perfekt!
 
Glaspumpen kommer från Ikea och kostade 39 kr, en sats fyller den ganska precis och den ska rymma ungefär 3,5 dl.
 

Kommentarer

Postat av: BackaSanna

Publicerad 2015-08-22 16:52:31

Smart :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela