LoHabourn.blogg.se

Odla kryddor.

Publicerad 2015-08-10 20:41:50 i Allmänt, DIY, Pyssel,

För ett tag sen köpte jag mynta i kruka att ha till matlagning. Som ni säkert vet så vissnar de ju rätt snabbt och jag använde inte allt så jag testade att knipsa av en bit och satt i vatten. Efter några dagar hade det kommit lite rötter och då satte jag ner myntan i en kruka med lite jord. Den har faktiskt växt, så jag gjorde likandant med basika och idag planerade jag den eftersom det hade kommit rötter.
Så nu hoppas vi på bästa resultat. Vore ju väldigt kul om man kunde använda egenodlade kryddor i maten:)
Hur det än blir så gör de sig ju ganska fint där i fönstret. Måste dock fixa till krukorna lite, då texten på dem inte överensstämmer med innehållet ;)
 

Kommentarer

Postat av: BackaSanna

Publicerad 2015-08-22 16:45:53

Så fiffig du är gumman :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela