LoHabourn.blogg.se

Badbomber

Publicerad 2015-08-10 00:13:05 i DIY, Pyssel,

Var bjortbjuden på fest igår och ville ha med mig en liten present till värdinnan. Så jag tänkte prova något nytt och testade att göra egna badbomber. Har tidigare sett massa recept på pinterest (min bästa vän) men då de har innehållit massa ingridienser som är svåra att få tag på i Sverige, så har det inte blivit av. Nu hittade jag ett recept med bikarbonat, maizena, citronsyra, eterisk olja och karamellfärg. Första försöket blev kajko, började bubbla och svälla när jag hade fyllt formarna. Men andra och tredje försöket blev faktiskt jättebra. Testade en badbomb i handfatet och det bubblade och doftade gott. Ska försöka dokumentera processen nästa gång och lägga ut beskrivning. 
 
När de var klara la jag dem i en gammal nutellaburk, täckte locket med spetstyg och gjorde en liten etikett.
 

Kommentarer

Postat av: BackaSanna

Publicerad 2015-08-22 16:49:21

Hmm kan man önska sån i julklapp?? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela