LoHabourn.blogg.se

DIY Ram a la Lagerhaus

Publicerad 2018-06-04 00:18:18 i Allmänt,

För ett tag sen rensade jag mitt DIY-skåp som jag bara tryckt in allt jag tänkt jag kan göra nåt nytt med i framtiden. En underdrift att säga att det var stökigt och knöfullt. Men hittade då gamla fotoramar, såna här fula utan ram, men typ kartongbakstycke och silver klamrar på sidorna. Så funderade jag vad jag kunde göra med glaset och kom att tänka på såna här genomskinliga "flytande" ramar eller vad det heter. Hittade en inspobild från instagram som jag tänkte ha som referens. Se ovan. Det jag använde till dt här projektet var:
Jag började med att tespa genomskinlig dubbelsidig tejp på ena glasskivan. Jag använde det pga att jag inte hade svart tejp och jag ville ha en svart "ram" runt.
Sedan drog jag bort filmen och målade tejpen svart.
Snyggade till kanterna med en sax. Sedan tog jag en tunn guldig ståltråd och knöt fat i två klamrar.
Placerade sen ut de blommor som jag pressat på den andra glasskivan. Jag valde pansér för de hade jag haft på balkongen men de hade börjat säcka ihop nu och jag ville inte bara slänga dem.
Sen lade jag det glaset med tejp ovanpå och fäste ihop med klämmorna med ståltråd. KLART! 
 
Blev väldigt nöjd mer resultatet måste jag säga. Enkelt var det också. tog ca 20 min och mest pga torktiden på färgen, så skulle man ha klar färgad tejp skulle det gå ännu fortare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela