LoHabourn.blogg.se

Kladdkaka med laktrits och vit choklad.

Publicerad 2016-02-04 19:32:54 i Allmänt, Baka,

 Ingridienser:
100 g smör
2 dl strösocker 
1/2 dl florsocker
1/2 tsk vaniljpulver
1 dl vetemjöl
1 msk saltlakritspulver
3 msk kakao 
1 tsk vaniljsocker
2-2½ ägg (beroende på storlek)
150g vit choklad
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 175°C.
Smält smöret i en kastrull.
Smöra och bröa en form, helst med en löstagbar kant.
Hacka den vita chokladen i ganska stora bitar.
Blanda i alla torra ingridienser i det smälta smöret.
Blanda i äggen och när det är en jämn smet så ner med den hackade chokladen.
Grädda i mitten av ugnen ca 15-20 min beroende på hur kladdig du vill ha den.
Jag älskar när kladdkakan blir väldigt kladdig, så jag kör på 15 min. Saltlakritspulvret som jag använde mig av kommer från Lakrits Roten, som är en butik som ligger på hornsgatan i Stockholm.
 

Kommentarer

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2016-02-04 20:04:04

Åh, så gott!

Postat av: iza svenningsson

Publicerad 2016-02-04 21:18:43

Men gott! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela