LoHabourn.blogg.se

Tillbaka igen.

Publicerad 2015-11-23 14:21:53 i Allmänt, DIY, Pyssel,

Kommer inte ens ihåg när jag skrev ett inlägg sist. Jag blev sjukskriven i september och har inte mått bra alls, inte haft någon energi och legat i sängen mest hela tiden. I vanliga fall brukar jag ju pyssla jämt, som ett sätt att varva ner och motverka stress. Men under de senaste månaderna har jag inte ens orkat läsa en tidning. Men nu är jag på bättringsvägen och idag började jag jobba igen, dock bara 25% men ändå, det känns stort :) Och min pyssellust har börja komma tillbaka, vilket känns fantastiskt nu innan jul.
 
Häromddagen missade jag att jag skulle fika med en kompis och kände mig så dum. Jag hade dåligt samvete hela helgen så jag bestämde mig för att göra något till henne som lite plåster på såret för att hon fick vänta på mig. Det blev en inslagen pepparkaksdeg med inspiration från en gammal jultidining. 
Jag slog in pepparkaksdegen i bakplåtspapper och sedan i en liten tygduk jag hittat på loppis. Sen stämplade jag på tyget, knöt ihop och fäste med en etikett och en pepparkaksform. Känns som en bra adventspresent eller att ta med sig om man blir bjuden på en glöggfika under juletid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela