LoHabourn.blogg.se

Rensning..

Publicerad 2015-12-03 00:43:38 i Allmänt, Jul,

Jag är världens julgalnaste person. Jag verkligen älskar julen. Den mysiga belysningen, granar, julkaledrar, dofterna, godiset, musiken, ja hela stämningen. Därav har jag under åren jag bott på egen hand samlat på mig ganska mycket julpynt. Och eftersom att vi i år ska fira jul hemma hos mig och G istället för hos mamma i Rättvik, har jag även fått hämta allt vårt familjetraditonspynt. Så nu satte G helt enkelt ner foten och tvingade mig att rensa lite bland alla 6 julkartonger som stått på vinden (med all rätt). Kunde inte göra mig av med så extremt mycket då jag är väldigt nostalgisk av mig men tycker jag ändå att jag gjorde ett bra jobb med att befria mig från  några av dessa materalistiska ting. 
 
Dock kändes det hemskt att bara slänga eller sortera bort, så jag lämade dem i trapphuset med en liten lapp.
 Bara några timmar efter att jag lämnat grejerna var det en hel del som försvunnit, och det satt en ny lapp under min där det stod "tackar" och då blev jag så glad. Inte bara julstämning på g utan även bra stämmning i grannskapet. Så härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela