LoHabourn.blogg.se

Ett axplock av årets julkort.

Publicerad 2015-12-08 13:38:25 i Allmänt, Jul,

När jag var liten så var en av de bästa sakerna med julen alla de vackra julkort dök upp i brevlådan. Framförallt de glittriga och glimmande fick de att lysa i mina barnögon.
 
När jag blev vuxen och flyttade hemifrån hände det nåt och det kändes nästan roligare att skicka julkort än att få. Jag brukade köpa julkort från Unicef eller någon annan stiftelse som skänkte pengarna till välgörenhet, och det tycker jag fortfarande är väldigt bra såklart, men det är ju så roligt att göra egna julkort.
I år är tredje året som jag gör julkorten och nu var jag klar redan i början av november med de ca 30 kort som postades igår. Jag fokuserade på lite återbruk kan man säga, använde julbilder jag hittade i olika tidningar, limmade dem på rött eller svart lite tjockare papper och blingade med glitterlim och klistermärken. Enklare än så blir det inte. Jag försöker även fokusera på att skriva lite persolnligare meddelanden på korten iställer för bara "God Jul och Gott Nytt År" för det uppskattar jag själv så mycket när andra gör.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela