LoHabourn.blogg.se

Datenight.

Publicerad 2015-12-06 00:32:28 i Allmänt, Jul,

När jag och Gunnar var i London innan sommaren upptäckte vi att vi hade ett gemensamt intresse -teater och musikaler! Jag har alltid varit fascinerad av scenkonst och G likaså.
Så när jag fick sjukpenning för några veckor sen ville jag ge honom en present som tack för att han ställt upp så mycket för mig, både ekonomiskt och mentalt, under tiden jag varit sjukskriven. Vad det skulle bli blev därför ett lätt val när jag såg en reklamaffish i tunnelbanan för "A christmas carol", en teateruppsättning på engelska av "en julsaga" av Charles Dickens. Jag har alltid älskat den historien och G har aldrig hört eller läst den så det kändes perfekt för oss. Ett sätt att njuta tillsammans och minnas tillbaka på våra teaterupplevelser i London.
Idag var det äntligen dags så vi begav oss till till Maxinteatern och det var helt fantastikt! Jag rekommenderar starkt denna teater. Rolig, sorglig, kärleksfull och massa härlig sång. Passar alla åldrar (så länge man förstår engelska) och du lämnar teatern med lite mer julstämning än innan:)
Efter teatern gick vi till O'learys och åt middag, drack alkoholfria drinkar och pratade allmänt strunt. All in all, en perfekt kväll. Jag älskar verkligen den där gossen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela