LoHabourn.blogg.se

Bröllop på Haga slott!

Publicerad 2015-08-04 18:49:02 i Allmänt,

Igår gifte sig en av mina bästa kompisar på Haga slott i Enköping. Det var helt fantastiskt! Allt var så himla vackert, men mindre hade jag å andra sidan inte väntat mig av detta fantastiska brudpar.
Vigseln var så kärleksfull. Där kom de första tårarna!
Efter vigsel skulle brudparet fotograferas så då var det mingeldags och ganska mycket fotografering av gästerna också:)
 
Den silvriga jumpuiten fick symbolisera festhumör. Såg dock ut som en ailien som kommit fel, haha :)
Sen var det dags för middag och det var fanastisk mat, gott sällskap och tårdrypande tal. Inte ett öga var torrt!
Bruden själv hade dukat bordet och det var verkligen vackert. Under glaset fick alla ett hemligt uppdrag som skulle utföras någon gång. Jag skulle gala som en tupp någon gång under middagen, och det var ju sådär lagom pinsamt, men det blev verkligen underhållande med alla knasiga upptåg.
Efter tre rätters middagen var det dags för tårta(!) Och det var faktiskt den godste tårtan jag ätit. Det var chokladmousse, hallonmousse och massa annat gott. Himmelskt. Den kom från ett ställe som heter "My little gardenhouse" i Enköping. Tydligen är det också ett cafe som ska vara supermysigt. Kolla in det på facebook för mer info, men kan absolut vara värt ett besök om man har vägarna förbi Enköping.
 
  
Vi som inte var från Enköping fick sova kvar på Haga slott och det var skönt för efter tårtan var det fest fest fest och vi dansade långt in på natten! Så när man sent och trött i benen skulle ta sig hem hade vi bara 50 m till sängen. Sen avslutades det hela med fantastisk frukost gemensammt med alla bröllopsgäster och brudpar. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lo Habourn

Pyssel och DIY galen 29-åring, boende i Stockholm. Pluggar sömnad och design. Nykter på heltid men njuter av mina andra ovanor som snus, kaffe och socker. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela